Logo - Norsk forening for cystisk fibrose
Statistikk

Ny besøksrekord for andre år på rad!


aktiv og engasjert, organisasjonen, inspirasjon
07.01.2014

cfnorge.no viste solid vekst i antall unike besøk i 2013, og Facebook blir stadig viktigere.

 

Redaksjonsmedarbeider Sharon Gibsztein forteller at målet for 2013 var å ha 15 000 unike besøkende på cfnorge.no:

 - Mer enn 15 300 unike besøkende var innom cfnorge.no i løpet av 2013.

Dette viser solid vekst, sier redaksjonsmedarbeideren:

 - I forhold til 2012 har cfnorge.no økt med 15 prosent, da nær 13 300 unike besøkende var innom nettsiden. Det har altså vært 2000 flere unike besøk i løpet av året vi nettopp har lagt bak oss. For en liten forening som NFCF er dette svært gode tall, og vi er fornøyde med å ha nådd målet vårt.

Dette er andre år på rad med besøksrekord på cfnorge.no

 

Kommunikasjon for mestring – EXTRA-finansiert

Fjorårets oppgradering av cfnorge.no er en del av NFCFs to-årige EXTRA Helse og Rehabiliteringsprosjekt ”Kommunikasjon for mestring”.

 - Vi håper det nye designet og den nye strukturen som vi fikk på plass i slutten av oktober i fjor vil bidra til at enda flere besøker siden vår, og at det er lettere for våre lesere å finne nyttig og relevant stoff, uttrykker Gibsztein.  

 

Oppdaterer faginnhold

De tverrfaglige medisinske artiklene fra CF-info ligger stabilt øverst på besøksstatistikken også for 2013. CF-info omhandler de viktigste fagfeltene innefor CF. Dette er helt tydelig viktig og populært stoff for cfnorge.no’s lesere, forteller redaksjonsmedarbeideren:

 - Nå i år 2 av kommunikasjonsprosjektet skal vi starte arbeidet med å lage oppdatert og nytt faginnhold. Mange CF-fagfolk vil bidra med sin tid og kunnskap, og det er en glede å få jobbe med så flinke folk. Både Fagrådet og andre vil jobbe med dette. Vi har alle ett mål for øyet; at mennesker med CF og deres familier skal ha best mulig informasjon om sin sykdom. Slik skal vi bidra til at mennesker med CF kan mestre hverdagen og ha så friske liv som mulig.

 

Formidling og opplæring om CF populært

Aktiviteten på Facebook viser at saker og postinger som viser opplæring og formidling om CF er ekstra populære; for eksempel Verdens CF-dag, lungesykepleiere som fikk opplæring om CF, fysiokurs, sykepleiekurs, fagkurs og formidling av pasienthistorier. For NFCF er det svært verdifullt å se hvilke nettsaker som engasjerer på vår facebookside CFNorge, og redaksjonen håper at våre lesere vil være enda mer aktive med ”likes”, delinger og kommentarer i 2014. 

 

Facebook gir mange besøk

Facebook er den nest viktigste kilden til trafikk til cfnorge.no. I 2013 kom 25 prosent av henvisningstrafikken til cfnorge.no fra Facebook. Dette er en tydelig økning fra 2012, hvor så vidt 20 prosent av trafikken kom fra Facebook. Ikke overraskende er det Google som gir oss flest besøkende. 

 

Håndholdt øker

Besøksstatistikken viser en sterk økning i bruk av mobiltelefoner og nettbrett, disse har gått opp med henholdsvis 127 og 91 prosent fra 2012. Å lese nettsiden på pc har gått ned med 9 prosent fra 2012 til 2013. Vi håper det nye responsive designet vil gjøre det enda enklere å lese cfnorge.no når som helst og hvor som helst.

 

Kilde: Alle tall fra Google analytics

 


Chiesi Pharma Viatris Norsk senter for cystisk fibrose Organdonasjon Stiftelsen Dam

Tilbake til toppen